www.naimi.loxblog.com

www.naimi.loxblog.com
ورزش بانوان در اهر  
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


نشنال‌جئوگرافیکNational Geographic برای آنکه هر کس سهمی در بهتر شدن هوای اطرافش داشته باشد نکاتی را پیشنهاد کرده است:

1- در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهایتان را بدون استفاده از کاغذ انجام دهید. به طور مثال تا حد امکان قبض‌هایتان را از طریق اینترنت پرداخت کنید.

صرفه جویی در کاغذ در واقع به معنای کمتر بریده شدن درختان اطراف شماست که هر ساله هزاران هزار از آنها برای تولید انواع کاغذهایی که در طول روز در اختیار شما قرار می‌گیرد تلف می‌شوند و در عین حال با این کار زباله کمتری تولید شده و دی اکسید کربن کمتری تولید می‌گردد.

2- در ساخت و انبوه شدن جنگل‌ها شما هم کمک کنید. کاشت هر نهال می‌تواند سال‌های سال هم خاطره خوشی برای شما و هم کمکی به محیط زیستتان باشد.

3- به انجمن‌های حمایت از محیط زیست کمک کنید. آنها با تلاش بی وقفه خود سعی در نجات  زمین دارند.

4- در محل کارتان هم به سبز بودن زمین فکر کنید. از مدیر بخش خود بخواهید که برنامه‌ای ترتیب دهد که کاغذ کمتری مصرف شده و اسراف نشود. برای نوشتن از هر دو روی کاغذ استفاده کنید.

5- اگر به سفر رفتن فکر می‌کنید حتما سفر با قطار را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که دی اکسید کربنی که قطارها برای زمین تولید می‌کنند 4 تا 15 درصد کمتر از هواپیماهاست. پس قطار را فراموش نکنید.

6- در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. اسراف در آب می‌تواند به ضرر زمین تمام شود. هنگام دوش گرفتن زمان مشخصی را در نظر بگیرید و دقایق طولانی بی‌دلیل زیر دوش نمانید و آب را بی علت باز نگذارید.

7- در محله خود جستجو کنید. می‌توانید از همین هفته به محله خود بروید و کمی کنکاش کرده و ببینید که سوپرمارکت‌ها و دیگر مغازه‌ها چطور زباله تولید می‌کنند و چقدر می‌توان به آنها نکات مفیدی را گوشزد کرد.

اگر رودخانه‌ای نزدیک محل سکونت شماست آن را زیر نظر بگیرید و راه‌هایی برای تمیز نگه‌داشتن آن به همسایه‌ها پیشنهاد کنید.

 

در نهایت بهترین راه کمک به زمین می‌تواند لذت بردن از آن باشد. از خانه بیرون بروید و انگیزه خود را برای نجات این محیط زیبا بیشتر کنید.

ولی متاسفانه اینگار بشر فعلی دوست ندارد که زمین را از این همه آلودگی نجات دهد. چون یکی از عوامل

آلوده کننده محیط زیست همین بشر است .

به هر حال چند مورد از عوامل آلوده کننده محیط زیست را در چند سطر مانند

سال های گذشته، بیان میگردد . چون ما طرفداران محیط زیست با تمام توان

بایستی در مقابل این همه بی مهری که بر زمین میشود استقامت کنیم!!

 

۱- گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا

۲-آلودگی

۳-دود ها و بوها

۴-زباله ها

۵- پخش نفت

۶- آلودگی در محیط زیست

افزایش گاز های گلخانه و آلودگی هوا :

سقف اکثر گلخانه ها را از شیشه یا نایلون می سازند . علت این امر آن است که تابش نور خورشید از شیشه یا نایلون عبور کرده و آن محوطه را گرم می کند . اما گرمای ناشی از تابش نمی توان از شیشه یا نایلون خارج شود . در نتیجه محوطه ی داخل گرمتر از بیرون می شود . این عمل شیشه یا نایلون را خاصیت گلخانه ای می گویند . بعضی از گاز های موجوددر جو همین حالت  را ایجاد می کنند . کره ی زمین با تابش خورشید گرم می شود ،اما گرمای باز تابی زمین به علت وجود گازهایی مانند بخار آب ، دی ا کسید کربن ، متان ، دی اکسید نیتروژن و غیره از جو زمین خارج نمی شود .(گازهای گلخانه ای) . بدین ترتیب اثر مثبت پدیده ی گلخانه ای آن است که از سرد شدن زیاد زمین در هنگام شب جلوگیری میکند و در عین حال مانع گرم شدن بیش از حد زمین در هنگام روز می شود . که در واقع مثل پتو و پوششی برای زمین است .

 آیا میزان گازهای گلخانه ای افزایش یافته است ؟

هر چند فرضیه ی گرم شدن کره ی زمین هنوز به طور کامل اثبات نشده است اما افزایش میزان دی اکسید کربن و اثر گلخانه ای امری غیر قابل انکار است . برخی دانشمندان معتقدند که با افزایش کارخانه ها و فعالیت های صنعتی و استفاده ی بیش از حد از سوخت های فسیلی ، افزایش استفاده از وسایل نقلیه ، از بین رفتن جنگل ها و مراتع میزان گاز های گلخانه ای چون کربن دی اکسید افزایش یافته است که این امر می تواند موجب گرم شدن زمین شود . 


  آلودگی:

آلودگی هنگامی به وجود می اید که مواد تهدید کننده ی سلامت ، به اندازه ی زیاد باشند که سبب به خطر افتادن زندگی مردم و حیات وحش شوند یا به زیست گاه ها آسیب برسانند. 

آلودگی یکی از مسائل مهمی است که جهان با آ ن روبه روست . به زودی بخش های وسیعی غیر قابل سکونت خواهد شد و بسیاری از گیاهان و جانوران از بین خواهند رفت . امرووزه افکار عمومی، دولت ها و کارخانه ها را به مبارزه با آلودگی وادار کرده است .

 دود ها و بوها :

 دود از اگزوز خودروها و دود کش کارخانه ها درهوا پراکنده می شود. مقداری از گاز ها با بخار آب موجود در هوا مخلوط می شوند و باران اسیدی را تشکیل می دهند که گیاهان را نابود می کند . دی اکسید کربن موجود درهوا ، گرمای خورشید را در جو زمین نگه می دارد و باعث گرم شدن کره ی زمین می شود . گاز های کلروفلوئور و کربن (سی،اف ،سی) لایه ی ازون را تخریب می کنند ، این سد گازی از رسیدن پرتو های آسیب رسان خورشید به زمین جلو گیری می کند . سرو صدا هم نوعی آلود گی است زیرا سرو صدای رفت و آمد خودرو ها و پرواز هواپیما ها به زندگی انسان آسیب می رساند.  

زباله ؟ نه .

زباله به مقدار زیاد تولید می شود و کره ی زمین دیگر جایی ندارد که این زباله ها را در خود جای دهد . بازیافت شیشه ، کاغذ و دیگر مواد ریختنی،  باعث کاهش آشغال ها می شود . خطر زباله های رادیو اکتیو   که در نیروگاه های هسته ای تولید می شود ،سال ها باقی می ماند . 

پخش نفت :  

کشتی های نفت کش تا 550 تن نفت حمل کنند  بنابر این اگر حادثه ای برای آنها پیش آید ، ممکن است؛ بسیار مخرب باشد . لکه های نفتی روی دریا تشکیل می شود و جلوی نور خورشبد را می گیرد که برای گیاهان دریایی و جلبک ها لازم است و همچنین احتمال دارد پرندگان و ماهی ها در نفت گیر بیفتند و مسمو م شوند . به این ترتیب ، هزلران جاندار می میرند ؛ اما اغلب این مناطق دوباره از نفت پاک می شود.

منبع :مرند کوه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقاله ها ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:زمین پاک, ] [ 11:43 ] [ خانم رقیه نعیمی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ما در این وب به مطالب ورزشی خصوصا ورزش بانوان شهرستان اهر می پردازیم انشاءالله
آرشيو مطالب
مرداد 1394
تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 199
بازدید کل : 94324
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1